آخرین اخبار
کد مطلب: 80685
در راستاي پروژه مبارزه ادعايي با داعش
آمريکا دو حمله هوايي در نزديکي سنجار و جنوب‌ غرب بغداد انجام داد
تاریخ انتشار : 1393/06/25 11:05:08
نمایش : 1802
آمريکا در راستاي پروژه ادعايي خود براي مبارزه با گروه تروريستي داعش و با هدف حمايت از نيروهاي عراقي دو حمله هوايي به نزديکي سنجار و جنوب‌غرب بغداد انجام داد.

به گزارش سلام لردگان به نقل از شبکه خبري فرانس 24 مقامات آمريکايي ديروز(دوشنبه) اعلام کردند که آمريکا اولين گام خود در راستاي استراتژي افزايش حملات هوايي به مواضع داعش را برداشته است.

بنا بر گزارش اين شبکه خبري مقامات آمريکايي اعلام کردند که دو حمله هوايي در روزهاي يکشنبه و دوشنبه در حمايت از نيروهاي عراقي در نزديکي سنجار و جنوب غربي بغداد انجام داده‌اند.

حملات اخير به عنوان بخشي از ماموريت جديد آمريکا در مبارزه با داعش قلمداد مي‌شود. اوباما متعهد شده است که با اين گروه تروريستي در هر مکاني که باشند به مبارزه خواهد پرداخت. حملات هوايي پيشين آمريکا به مواضع داعش در راستاي حفاظت از اتباع آمريکايي ساکن در عراق و حمايت از پناهندگان ايزدي صورت گرفته بود، اما اين حملات در حمايت مستقيم از نيروهاي نظامي عراق صورت پذيرفته است.

به گفته مقامات آمريکايي اين دو حمله منجربه انهدام 6 عدد از خودروهاي متعلق به گروه داعش و يکي از پايگاه‌هاي آنها شده است. داعش از اين پايگاه براي مورد هدف قرار دادن نيروهاي امنيتي عراق استفاده مي‌کرد.

بنا بر اظهارات برخي از مقامات آمريکايي که خواسته‌اند نامشان فاش نگردد، نيروهاي عراقي پس از آن‌که هدف بمباران نيروهاي داعش قرار گرفتند، از آمريکا در خواست کمک کردند.

گسترش مواضع گروه تروريستي داعش در عراق و آشکار شدن وحشت آفريني اين گروه با انتشار فيلم سر بريدن سه تن از گروگان‌هاي آن، موضوع مبارزه و تلاش براي نابودسازي اين گروه تروريستي را به طور جدي‌تر در جامعه بين‌المللي مطرح کرد. اوباما هفته گذشته طي نطقي استراتژي خود مبني بر مبارزه با داعش را اعلام کرد. به گفته اوباما، آمريکا قصد دارد ضمن افزايش حملات هوايي خود به مواضع داعش در عراق، داعش را در سوريه نيز مورد هدف قرار دهد. اگر چه وي از زمان آغاز حملات در سوريه سخني به ميان نياورد. يکي ديگر از برنامه‌هايي که اوباما به عنوان بخشي از استراتژي خود مطرح کرد، ‌ايجاد ائتلافي بين‌المللي عليه داعش بود. در همين راستا کشورهاي پيوسته به اين ائتلاف روز گذشته (دوشنبه) در پاريس گرد هم آمدند تا به هماهنگي سياست‌هاي لازم بپردازند. تفاوت‌هاي بنيادين موجود ميان اعضاي اين ائتلاف و نقش اوليه چندي از کشورهاي ائتلاف از جمله عربستان و آمريکا در شکل‌گيري اوليه گروه تروريستي داعش از مواردي است که مانع از تحقق اهداف ائتلاف مذکور خواهد شد.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس